Mi az az organikus keresés?

Ezzel a kifejezéssel azok találkozhatnak mostanában, akik honlapjuk látogatottsági adatait Google Analytics statisztikai elemzővel nézik.

A Google találati listája két nagy egységből áll össze:

  1. természetes vagy organikus találatok – a lista bal oldalán, fehér alapon szereplő honlapcímek, amiért a honlaptulajdonosok nem fizettek
  2. fizetett vagy szponzorált találatok – az itt megjelenő hirdetéseket a honlaptulajdonosok adták fel, és kattintásonként fizetnek érte a Googlenak

Ha a honlapunk látogatottsági statisztikájában azt látjuk, hogy a Keresés – Organikus pontban vannak adatok (szavak), akkor ez azt jelenti, hogy honlapunkat a Google „látja”, és a megadott szavakra több mint valószínű, hogy az első 10-20 természetes találatban benne is van.

Ha ilyen nincs, akkor érdemes elgondolkodni rajta, hogy miért van ez így.

Honlapkészítés – ha változtatni akar rajta…