Marketinges szakterületek, marketinges szakmák
A marketing szakma számtalan részterületre bontható. Felosztható a marketing aszerint, hogy ATL (above-the-line, a vonal fölött), illetve BTL (below-the-line, a vonal alatt). A szájhagyomány szerint az elkülönítésnek annyi alapja van, hogy egy okos ember egy ügynökségnél a költségek részletezésénél egyszer húzott egy vízszintes vonalat a papírra. Ami fölé került, az volt az ATL, ami alá, az a BTL. ATL területek hagyományosan: tévé, sajtó, rádió, óriásplakát stb. BTL hagyományosan: értékesítésösztönzés, bolti akciók, szóróanyagok, kiállítások, vásárok stb. Az elkülönítést egyre kevésbé tartja fontosnak a szakma, tekintve, hogy a nagy cégek elsősorban integrált kampányokra, 360 fokos marketingre törekszenek. Célszerűbb tehát felosztani a marketinges szakmákat aszerint, hogy milyen részterülettelTovább →