A honlapszövegírás különleges műfaj, ugyanis nem elég hozzá, hogy valaki jól tudjon fogalmazásokat írni, bár a jó íráskészség feltétlenül szükséges!
A honlapszövegírás két stílust követhet:
- hirdetés jellegű szöveg, amely az online hirdetési kampányok „folytatása” a honlapon (Google AdWords, Facebook)
- keresőoptimalizált, informatív honlapszöveg, amely a Google találati lista első helyeit veszi célba, de stílusa messze áll a reklámokban megszokott szövegtől
Az utóbbi stílusba sorolandók a blogszövegek is, amelyeknek célja végső soron a potenciális vevővel való kapcsolatépítés, a vállalkozás „emberi közelségbe” hozása.
Melyik tekinthető hatékonyabbnak?
Erről nyilván megoszlanak a vélemények, egy azonban biztos: ha valaki nem akar folyamatosan fizetni azért, hogy látogatókat tereljen a honlapjára, akkor célszerű a második stílust alkalmaznia, vagy olyan honlapszövegírót keresni, aki eléggé képzett a keresőoptimalizált szövegírásban.
A keresőoptimalizált szövegírást leginkább angol nyelvű szakirodalomból lehet megtanulni, vagy ha ez valakinek nehézségekbe ütközik, az alábbi tréningen:
SEO Honlapszövegírás tréning – sikermarketing.hu
Kiknek érdemes megtanulni a honlapszövegírást?
- honlaptulajdonosoknak, akik nem szeretnének havi több százezer Ft-ot költeni kampányok finanszírozására
- webáruház tulajdonosoknak, akiknek elemi érdeke a keresőoptimalizálás
- újságíróknak, akik második lábként erre a bevételi forrásra akarnak támaszkodni
- bloggereknek, akik már rutint szereztek a webes világban, de tudatosabban akarnak bánni a blogjukkal