Azok, akik hallottak már valamit a honlap optimalizálás vagy keresőoptimalizálás egyik fontos pontjáról, a linkek, vagyis hivatkozások építéséről, talán hallottak már arról is, hogy mennyire fontosak az úgynevezett szöveges linkek.
A szöveges link a szövegen belül elhelyezett hivatkozás, amit a látványt tekintve más színnel, esetleg aláhúzással jelenik meg, és rákattintva egy másik honlapon vagy honlapoldalon találjuk magunkat. Minél több ilyen szöveges hivatkozás mutat egy honlap felé, annál kedvezőbb helyet tud elérni a Google-ban, vagyis a hivatkozások egyben fontos honlap optimalizálás eszközök. (És mint látható, most ide is gyorsan elhelyeztem egy szöveges linket, hiszen honlapjainkon a honlapkészítés ilyen és ehhez hasonló rejtelmeibe is beavatjuk az olvasót – tekintve hogy ezzel is foglalkozunk…)
Miért jobb a szöveges link, mint egyszerűen a honlap nevének feltüntetése?
Amikor a Google feltérképezi az internetet, akkor számba veszi azt a megnevezést, szöveget is, amellyel a hivatkozó honlap megnevezi, jellemzi a hivatkozott honlapot. Amikor pedig valaki keresést indít, akkor lehetséges, hogy egy olyan szóra hozza fel neki a Google a hivatkozott honlapot, amely szó nincs is rajta a hivatkozott honlapon, de hivatkozók tömege adta meg ezekket a szavakkal a honlap lényegét.
Hogy kicsit érthetőbb legyen:
Jópár éve az USA-ban internetezők és honlaptulajdonosok tömegei helyeztek el a Fehér Ház oldalára, és az akkori elnök bemutatkozására mutató linket valami olyan szöveggel, hogy a „legnagyobb hülye”. Egy idő után a Google a „legnagyobb hülye” kifejezésre az elnök oldalát adta ki első találatnak.
A szöveges link akkor a leghatékonyabb, ha olyan tartalmú, olyan szókészletű oldalról mutat a honlapra, ami a honlap saját témája is. Ezt pedig úgy lehet biztosítani, ha magát a szövegkörnyezetet is mi tudjuk biztosítani saját szöveges linkünk számára.
Ez az a „hirdetési lehetőség„, melyet a PERCEK ALATT weboldal biztosít Önnek!