A Googleban való hirdetés ára a következőképpen alakul ki:
- a megjelenésért, pontosabban a megjelenés helyéért licitálni kell, vagyis ajánlani egy összeget a Google-nak, amit kattintásonként fizetni akarunk
- beállíthatunk egy napi limitet, vagyis azt az összeget, ami a napi maximális költés
- minél nagyobb a verseny a fizetett találatok közötti jó helyért, annál magasabb az egy kattintás ára
Vajon megéri-e?
Ez attól függ, mit hirdetünk, milyen jól sikerült elvégeznünk a beállításokat, hová irányítjuk a látogatót és mekkora az árrés azon a terméken, amit ílymódon szeretnénk eladni.
A hirdetés hatékonysága csökken
Tapasztalatok szerint a néhány évvel ezelőttihez képest a Google hirdetések hatékonysága csökken. Érdemes megfontolni, hogy mennyit vagyunk hajlandók maximálisan költeni. Előfordulhat ugyanis, hogy hosszabb távon jobban megéri egy optimalizált honlap készíttetése, mint a hirdetés.
További olvasnivalók: