Honnan jöhet látogató a honlapomra?

A honlapra a látogatók 3 nagy forrásból juthatnak:

  1. a keresőből – vagyis egy szóra vagy kifejezésre keresnek és a találatként adott honlapcímeket kattintgatják végig (Magyarországon ez leginkább a Google)
  2. más oldalakról – ezek lehetnek a Startlap oldalak, blogok, Facebook stb.
  3. közvetlen megkeresésből – beírva a honlap pontos címét a böngésző címsorába

A “honlap reklámozása” kifejezésen több dolgot is értenek a laikus honlaptulajdonosok.

A Google-ban való megjelenés lehetséges ingyenes és fizetős módon is, ez utóbbi a Google AdWords rendszere. Az ingyenes megjelenést a honlap optimalizálás segítségével lehet elérni.

A más oldalakról a honlapra mutató linkek nemcsak emberi látogatókat terelhetnek a honlapra, de az úgynevezett keresőrobotokat is. Bizonyos keresők (így a Google) szemében nagyot nyom a latban, hogy egy honlapra hány link, hány hivatkozás mutat.

A közvetlen megkeresésekhez az kell, hogy a honlap pontos címéről valamilyen más, jellemzően nem internetes forrásból szerezzenek tudomást – vagyis hirdetésből, autómatricáról, szórólapról stb. Ennek a módszernek a hatékonysága azért is egyre kérdésesebb, mivel egyre több a honlap, és egyre több honlapcímmel találkozunk akár egy egyszerű autóút vagy egy magazin átlapozása során.

Hogyan helyezhetek el szöveges linkeket, amelyek a honlapomra mutatnak?

A linkek (hivatkozások) elhelyezésében két fontos kérdés adódik:

  1. Milyen tartalmú oldalról mutat link az én oldalamra? – a legjobb hivatkozás az, amely hasonló témájú, hasonló szókészletű oldalról mutat a honlapra. Éppen ezért a barátok honlapjaival bonyolított linkcserék egyre kevésbé nyomnak a latban.
  2. Hány link van összesen azon az oldalon, ahol az én honlapomra mutató link is fent van? – a túl sok linket tartalmazó oldalt a Google könnyen linkfarmnak minősíti, és így több kárt okozunk a linkkel, mintha nem is csináltunk volna semmit

Azt, hogy egy oldalon a tartalmat és az összes link számát is mi magunk tudjuk ellenőrzésünk alatt tartani, kevés weboldal teszi lehetővé. A kevés kivétel egyike a PERCEK ALATT.

Hogyan hirdessek a Google-ban?

A Google-ban való hirdetést nagyon ritkán szoktuk javasolni. Bővebben itt olvashat ennek a módjáról: Hogyan hirdethetek a Google-ban?